Porządek, struktura, strefy. Trzy kroki do organizacji biurka


Tworząc przestrzeń do pracy w pierwszej kolejności staramy się zadbać o dobrze dopasowane biurko i ergonomiczne krzesło. Nie mniej ważną, jednak często pomijaną kwestią jest odpowiednia organizacja przestrzeni na biurku. Jeśli nie mamy konkretnego pomysłu i na biurku umieszczamy przypadkowe przedmioty: pamiątki, kable, nieprzejrzane dokumenty - pełne wykorzystanie potencjału nawet najlepszego i najwygodniejszego biurka staje się niemożliwe.

Porządek, struktura, strefy. Trzy kroki do organizacji biurka

Organizowanie biurka można porównać do planowania wnętrz. Szafa umieszczona zbyt blisko drzwi lub nieodpowiednio rozłożone oświetlenie sprawiają, że nasz codzienny komfort spada. W podobny sposób na naszą pracę wpływa źle umieszczony monitor czy brak podparcia na nadgarstki podczas pisania na klawiaturze.

Porządek, struktura, strefy. Trzy kroki do organizacji biurka

Planując rozkład sprzętu i akcesoriów na biurku, dobrze jest pamiętać o trzech słowach kluczowych: porządku, strukturze i strefach. W poniższym tekście znajdziesz rozwinięcie tych haseł oraz związane z nimi wskazówki, które pomogą zwiększyć Twoją motywację, efektywność i komfort podczas pracy.

Po pierwsze, porządek

Nie od dziś podkreślamy znaczenie porządku w miejscu pracy. Stan naszego biurka często odzwierciedla nasz dzień pracy: rozrzucone karteczki z notatkami stanowią pamiątkę po porannej burzy mózgów, a niedopita kawa przypomina o wymagającym projekcie, który całkowicie nas pochłonął. Należy jednak pamiętać o bieżącym porządkowaniu przestrzeni, w której pracujemy. Jeśli tego nie robimy, grozi nam prawdziwy chaos - odciągający uwagę i demotywujący.

Porządek, struktura, strefy. Trzy kroki do organizacji biurka

Przeczytaj:

Ergonomiczne stanowisko pracy - co to znaczy?

5 skutecznych rad: jak zorganizować swoje biurko?

Jak więc zadbać o porządek na biurku?

Na bieżąco pozbywaj się nieużywanych przedmiotów - wyrzucaj zużyte kartki z przypomnieniami i niedziałające długopisy, niszcz stare dokumenty, chowaj niepotrzebne akcesoria do szuflady.

Dobra organizacja biurka zwiększa komfort naszej pracy.

Postaw na minimalizm - pozostaw na biurku wyłącznie niezbędne przedmioty i kilka miłych dla oka dekoracji.

Uporządkuj kable (lub całkowicie się ich pozbądź) - pooznaczaj nieużywane kable i schowaj je do szuflady. Jeśli to możliwe, używaj bezprzewodowych ładowarek lub wielofunkcyjnych stacji ładujących.

Po drugie, struktura

Biurko wcale nie musi ograniczać się do płaskiego blatu. Postaraj się maksymalnie wykorzystać swoją przestrzeń do pracy - zwłaszcza, jeśli jest ograniczona. Możesz wyposażyć swoje biuro w dodatkowe wiszące półki, dokupić boczny regał na książki lub niewielką komodę. Jeśli korzystasz z monitora, koniecznie spróbuj go podwiesić na wysuwanym ramieniu - które łatwo odchylisz w zależności od potrzeb.

Wybieraj ergonomiczne i wygodne akcesoria.

Prostym sposobem na nadanie struktury Twojemu biurku jest zastosowanie półki na biurko, stojaka na laptopa lub stojaka na monitor. Dzięki umieszczeniu komputera na dowolnej ze wspomnianych podstawek, wprowadzisz dodatkowy poziom organizacyjny.

Pod podstawkami możesz umieścić drobne podręczne przedmioty: słuchawki, dodatkową podkładkę pod mysz, notatnik, długopisy lub kable.

Po trzecie, strefy

Każdy przedmiot na naszym biurku powinien mieć swoje dedykowane miejsce. Jeśli zależy nam na efekcie zorganizowanego, przemyślanego setupu, nie powinniśmy kupować ani układać akcesoriów przypadkowo. Przed przystąpieniem do porządkowania biurka warto wypisać najważniejsze funkcje, jakie powinna spełniać nasza przestrzeń do pracy, podzielić ją na strefy i dopiero wtedy kupić dodatkowe organizery, tacki, pojemniki lub podkładki.

Klucz do sukcesu: biurko podzielone na strefy

Do podziału biurka możemy podejść na dwa sposoby:

1. Najważniejsze - ważne - mniej ważne

W swoim zasięgu umieść przedmioty, po które sięgasz najczęściej. Rzadziej używane akcesoria możesz wsunąć pod półkę na biurko, a te, po które sięgasz sporadycznie - umieścić poza nim, na dodatkowych wiszących półkach.

Organizacja biurka stanie się łatwiejsza dzięki kilku przydatnym akcesoriom.

2. Przyjemności - praca - organizacja

Jeśli podczas pracy lubisz słuchać muzyki, postaraj się wygospodarować odpowiednie miejsce na słuchawki. Jeżeli korzystasz ze słuchawek nausznych, możesz wybrać drewniany stojak na słuchawki lub stojak 2 w 1 z ładowarką bezprzewodową.

Porządek, struktura, strefy. Trzy kroki do organizacji biurka

Jeśli korzystasz ze słuchawek bezprzewodowych, zaopatrz się w ładowarkę bezprzewodową lub małą tackę. Klawiaturę i mysz warto umieścić na dużej, wygodnej podkładce, zaś monitor i laptop - na podstawce zapewniającej ustawienie na poziomie oczu.

Długopisy, spinacze i sticky notes również mogą mieć swoje stałe, starannie zaplanowane miejsce. Drobne przedmioty ułatwiające organizację codziennej pracy możesz przechowywać w wygodnym drewnianym organizerze - na przykład tym stworzonym z magnetycznych elementów OakyBlocks.

Dzięki systemowi wbudowanych magnesów, organizery OakyBlocks łączą się w dowolne konfiguracje dostosowane do Twoich potrzeb. Minimalistyczne moduły z orzechowego lub dębowego drewna pasują do pozostałych naszych akcesoriów i umożliwiają stworzenie doskonałego, kompletnego zestawu do pracy od Oakywood.



x